Klipp & Klistra & karleksgrubbel med Teacher Karolina

Forberedelserna infor oppningen av Sarasas Chiang Mai ar i full gang och vi gor viktiga saker ma jag saga. Jag och Rebecca har tillbringat ett antal timmar med att namnmarka allt vart kontorsmatrial. Detta ar nodvandigt menar vice direktorn for vissa Thailandare kan ha valdigt langa fingrar.  Hon ar oxa valdigt noga med att  paminna oss om att hon ar VICE director not WIFE director. Mycket cool kvinna!  Jag har namnmarkt pennor, linjaler tejphallare med teacher Karolina och klistrat sma hjartan runt. Det skadar ju inte attt att gora det lite extra fint och sedan vill jag ju aven spegla mitt inre dar hjartan blandas med realismens trakiga bokstaver. 

Trots dessa timmar klipp och klistring, grubblande pa varfor karlek ska vara omojligt for just mig sa ar livet grymt. Alla ar super trevliga och riktigt roliga och vi far faktiskt lite ansvarsfulla uppdrag  som att  lagga scheman och intervjuar nya elever. Vi dricker massa kaffe, blir serverade konstiga Thailanska luncher som oxskinn (At inte det) och skrattar en massa bade med och at vara Thailanska kollegor. Nya manniskor dyker upp varje dag  och vi slutar aldrig forvanas av den Thailanska kulturen. Idag fick vi tex reda pa skolans anstallningsformular innehaller en checklista med punkter som: Ar den arbetssokande beautiful eller behover den improve his or her clothing.

Livet i Thailand fortsatter och det kanns som det kommer ta lang tid innan jag vill aka hem.


Kommentarer
Postat av: Anina

Hej vännen, nu har jag plöjt igenom alla dina inlägg jag missat när jag varit borta. Skönt att du börjar trivas på allvar..ska du träffa aussien igen? Jag skickar ett mail med mer detaljer.

Kram kram

2008-02-27 @ 10:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0