Tandlakaren

Open you mouth please, close your mouth please, wash your mouth please. Det kostade 150 kronor, tog 20 minuter och det kandes nastan lika bra som nar jag varit hos min favorit tandlakare i Goteborg. Sa nu har jag rena, polerade tander och en neongron porslinstand att ha tandpetar i.  Rebeccas pappa fick ingen present for an efter flera besok och Rebecca har inte fatt nan alls, detta maste ju betyda att jag har extra fina tander. 
Skillnaden mellan att ga till tandlakaren i Thailand och Sverige ar forutom att man far duktighetspresenter aven som vuxen, att man far ha en stor tygbit over ansiktet med ett hal for munnen. Kanns ganska konstigt var i morker i 20 minuter men samtidigt ar det otroligt befriande att slippa se in i tandlakarens nasa. Slutsats: tandlakaren i Thailand far absolut godkant.


Kommentarer
Postat av: Faster Annika

En sådan tygbit borde svenska tandläkare använda också.

2008-06-19 @ 22:04:38
Postat av: Lisbeth

Av ett älskat barnbarn. Mormor, du är det goaste jag vet. Tänk du har två magar att krama.



Av ett annat barnbarn. Mormor oså klappar på kinderna av den lilla, sen kommer det försiktigt viskande. Mormor, halsen har ramlat ner.



Barnbarn är livets efterrätt

2008-08-16 @ 00:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0