Till alla som tycker att Thailand ar fantastiskt

Jag tycker ocksa att Thailand ar fantastiskt men det finns alltid ett men... Och med tanke pa att jag ar kand for att vara sa oerhort positiv sa maste jag har redovisa mina men:

1. Det ar gott med kyckling och ris, men inte varje dag
2. Det ar trevligt med leenden, men det gor ont i ansiktet nar man maste le hela dagarna, hela tiden
3. Det finns smakryp i alla lander, men thailanska myggor orsakar storre myggbett  an svenska och de kliar fasansfullt
4. Det ar underbart med sol och 30 graders varme, men inte nar du ar tre timmar fran narmsta strand och du maste ha strumbyxor och hogklackat pa dig. ( Hade ingen aning om att fotterna kunde svullna upp sa mycket, klumpfot varje kvall)
4. Det ar mysigt att leva lite primitivt, men inte nar det aldrig finns vatten och toaletten inte gar att spola
5. Det ar fantastiskt att lara kanna den thailanska kulturen, men inte nar kulturen innebar att du aldrig far nagra besked, vilket innebar att du alltid lever i ovisshet
6. Det ar givande att leva nara lokalbefolkningen, men inte nar de stanger av ens vatten bara for att man ska be dem om hjalp.


Kommentarer
Postat av: camilla

listan lär bli längre kära du...men tänk på att det finns en rad men även hemma i ett grått, regnigt, tråkigt och karolinalöst göteborg!

2008-02-09 @ 20:31:02
Postat av: Sara

Jag förstår dig, mer än väl... Welcome to Africa!

2008-02-12 @ 16:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0