Varfor ar ingen intresserad av min vaska?

Varfor har ni inte kommenterat min vaska? Ja, jag vet att jag gick emot vad jag skrev tidigare om att  jag far handla pa H&M tills jag blir rik. Men bojkotta mig inte for det . Jag har faktiskt tankt, tank om jag aldrig blir rik. Jag vill inte handla pa H&M for alltid. och sen sa kan ju faktiskt denna vaska vara akta... Eller hur? Det kanns sa och den luktar underbart. Sen passar den utmarkt till min tajta, svarta pennkjol med hog midja och min vita blus i Thaisiden som  jag syr upp just nu. Alskar mitt teacher mode. Eftersom vi i dag aven fick reda pa att vi inte ens far ha kostymbyxor utan bara kjol sa ar ju mitt nyfunna intresse av kjolar och blusar ypperligt.

Nar jag inte filosoferar om min nya vaska, hanger hos skraddaren eller drommer om vackra Nick sa jobbar jag faktiskt. Dagarna ar inte sarskilt effektiva men de ar langa. Elever att intervjua har namligen en tendens till att dyka upp strax fore fyra och da ar det ju bara att stanna och gora sitt jobb.  Forutom att gora intervjuer har vi dag agerat modeller for nya katalogen for Sarasas Chiang Mai. Rebecca har blivit fotograferad nar hon latsas spela piano och jag ikladd haxhatt lasande for ej existerade elever. Spannade och omvaxlande arbetsuppgifter!!!

Annars gar munnen i ett pa froknarna fran Sverige. Rebeccas oron har ramlat av vid det har laget av allt mitt snack om livsavgorande saker som vaska eller icke vaska och saklart  en speciell man 70 mil bort. Dock ar det nastan mest synd om var kara thailanska kollega Kittjapol som far lyssna pa oss bada ( uttalas Kitjapohn, inte sa logiskt for mitt svenska ora men det ar det inte manga namn som ar logiska har i Thailand. Vet ni,  alla har ett nickname som inte har nagonting med deras vanliga namn att gora och det roligaste ar att de flesta ar engelska ord som Schampoo, Ham, Pizza, och Mint.  Kul att heta Pizza men mycket underhallande for oss faranger.  Rececca hade nyligen en kille pa intervju som hette Jedi, ni vet som i Star Wars. Galet!) Ok, ater till Kittjapol historien, han tvingas lyssna pa mitt och rebeccas snack om allt ifran svenska kantareller till galna kulturkrockar. men mest av allt far han nog besvara vara miljoner fragor om allt. Inte latt nar har ar nyanstalld sjalv och var kultur ar att veta allt langt i forvag och hans ar att fa reda pa saker en minut innan det sker.

Nu maste jag sluta, ska maila en skonhet, men till nasta gang LOVA MIG kommentera min vaska!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Den är fantastisk, din nya väska. Bra storlek, lagom horig färg, snygg form och så känns inte Jimmy Choo lika uttjatat som YSL, Miu Miu, MJ eller... ja till och med Mulberry. Bra gjort, din svenska mamma skulle varit stolt.

2008-02-28 @ 16:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0