Medvetna mönster

Det viktigaste är att man är medveten om sina svaga sidor och att man kan urskilja mönster i sitt handlande. För man kan inte ändra något som man inte är medveten om. Men om man är medveten då och har varit ytterst medveten en längre tid men ändå inte ändrar sig, då hade det ju varit bättre att inte vara medveten. Ångesten hade liksom varit mindre då. 
 
Det finns ett tydligt mönster i mitt val av män. Ett mönster som  inte är särskilt positivt och som jag är väl medveten  om. Jag har en tendens att träffa män som jag redan från början vet att det inte finns nån framtid med. Det är ofta charmiga, strulpellar som man absolut inte kan lita på. Dessa charmörer gillar mig i början därför att jag är kaxig och inte ställer kräv. Men ganska snart utvecklas nån slags hatkärlek och dessa män känner ett starkt behov av att sätta mig på plats. Jag ska inte tro att jag är något. Jag själv som i andra sammanhang har ett otroligt självförtroende tar skit och njuter självdestruktivt av att bli piskad och uppfostrad. Denna lilla "bad girl" behöver disciplineras. Ingen uppmuntran,  omtanke och uppvaktning. Inget mys i soffan och pill i håret. Ingen uppskattning och fina ord.  För dessa saker flyr jag ifrån för att istället kasta mig i armarna på någon som jag inte vill träffa mer än två gånger för då har han redan börjat berätta för mig hur jag skall förändras.

Så vad är det då för mening med att veta om mönstret när jag ändå inte förändrar det?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är grym K.

2008-01-21 @ 15:16:33
URL: http://hannabyheart.blogg.se
Postat av: syster

Du ar ju snart har i landet dar det inte finns den sortens man som attraherar dig (las: inga intressanta man alls) sa du kan slappna av.
Faktiskt sa har jag redan sett en som jag tror kan vara din typ men han ska byta arbetsort sa det ar kanonbra ju for da hinner ni ses de dar tva gangerna och sen ar det bra med det! ;)

2008-01-23 @ 06:38:06
Postat av: Hanna T

Hoppas att du har det bra! Skickar min bloggadress!
kram

2008-01-29 @ 19:11:19
URL: http://pannkakstarta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0