Vad är rätt?

Min vännina har tagit steget att göra slut med sin kille efter ett 7 års långt förhållande. Det var inte så svårt som hon trott för hon var så säker på sin sak. Så bara några veckor senare så träffade hon en ny kille. Hon strävade emot länge länge och hävdade att de inte hade ett förhållande. Killen är en bra kille som förstod och väntade. Nu under julhelgerna så har de äntligen bestämt att de är ett par och jag tror de är lyckliga: Hon säger att hon inte kan hitta ett enda fel på honom och han tittar på henne med ögon som säger att hon är fantastisk. Det är så där äckligt gulligt! Problemet är bara att hon får ångest av att hon har en ny pojkvän så tidigt. Hon borde ju varit singel längre. Jag säger att hon ska njuta och ta det som det kommer. Det finns ingen manual för hur man ska göra. Hon träffade honom snabbt efter sin förra kille för andra tar det längre tid för.

En annan av mina väninnor har precis som jag varit singel en längre tid. Hon har även hon nyligen träffat en kille. Skillnaden är bara att hon vet att denna kille är ingen som hon kommer spendera sitt liv med. Det glittrar inte i hennes ögon när hon ser honom, men hon gillar honom och tycker det är trevligt att umgås. Hon har ångest för att hon tillbringar tid med någon som hon vet att hon inte har en framtid med. Jag säger att hon ska njuta och ta det som det kommer. För det är enkelt att ge råd när man står utanför.

Jag har inte träffat nån kille, nej jag har inte träffat en kille på flera år. Jag har ångest för att jag inte klarar av att ha ett förhållande. Min mamma säger att jag måste inleda något, jag måste prova,  jag kan inte avfärda allt med en gång. Jag säger att jag njuter av livet och tar det som det kommer. Jag ser ingen mening med att umgås med män som jag ändå vet att jag inte kommer bli kär i. En dag så dyker han upp eller så gör han det inte...

Vad är det som avgör? Varför blev väninna 1 kär  igen så snabbt? Rätt tillfälle? Eller helt enkelt bara rätt man? Varför kan inte väninna 2 förmå sig att bli kär i sin kille. Han är ju bra och trevlig och hon har varit singel länge. Är han helt enkelt inte rätt man eller är hon inte mogen att inleda något seriöst ? Varför har jag inte lyckats att ha ett enda förhållande på 5 år. Är det 5 år fyllt av fel tillfällen, är jag inte mogen eller har jag helt enkelt inte träffat rätt män?

Så vad är rätt?  Att gå från förhållande till förhållande men att vara kär, att ha förhållanden utan att vara kär eller att inte ha några förhållanden alls. Jag vet inte, jag har faktiskt ingen aning. För tillfället anser jag att min lösning är den absolut tråkigaste och att vara kär låter faktiskt ganska mysigt. Att ha ett slags förhållande utan kärlek låter som ett ganska bra tidsfördriv när det är kallt ute och vardagstristessen blir allt för påtaglig. Men som sagt det finns ingen manual och hade det funnits en så hade vi med säkerhet inte följt den ändå.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror att väninna nummer 1 ska vara lycklig att hon blivit kär så snabbt. Livet är för kort att ödsla bort på funderingar kring vad som är rätt å fel och vad man borde tycka/känna/göra eller inte. Varför vänta om man är kär? Jag säger grattis! Och du fina Karolina kommer att hitta ngn riktigt bra kille snart. Du är ju den ultimata flickvännen. Har krav vilket man bör ha i ett förhållande men är samtidigt snäll och mjuk. Du är även intelligent och verbal så hur kan det bli fel? Konstigt inlägg detta blev... Kram kram

2008-01-06 @ 22:06:03
Postat av: Carlitos

ja där hör du K! Snart så hittar du ju killen som är värd all väntan....ibland kan dock "snart" te sig längre än man egentligen från början tänkt...typ några år. Och sen är det bara att konstatera att det är bland singlarna man uppenbarligen hittar de absolut underbaraste, vackraste och intelligentaste människorna. Synd bara att vi ligger så jäkla långt ner på listan över attraktiva partners :)
Min kärlek har du i alla fall alltid....

2008-01-07 @ 17:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0