Livet leker!

Dagarna pa jobbet  ar fortillfallet inte direkt spackade med aktiviteter och intervjuerna kanns ibland aningen meningslosa. Citat fran en av dagens intervjuer:

Karolina: Hello! how are you?
12 arig pojke:  Monday ( jo han kunde ju fatt nagon slags credit om han iaf sagt ratt dag men inte)
Karolina:  ok....so my name is karolina whats your name?
pojken: Kalolina
Karolina. well....so how old are you?
Pojken: im fine thank you

Trots denna totala katastrof blev poken anda antagen till skolan for hans pappa hade redan betalt terminsavgiften. Sa sa meningsfullt ar mitt jobb och for att slippa tanka pa detta och fordriva tiden sa fantiserar jag om den stundande semestern. Det ar ju inte manga dagar som det galler men de ska jag ta vara pa. Idag kom dock chockbeskedet att vi ska jobba hela helgen, sa dar forsvann ytterligare tva dagar av min efterlangtade semester. Ingen har sagt nagot innan men tydligen sa ska vi sta i Chiang Mais storsta shoppingcenter och dela ut flyers, looking farang och beautiful saklart. Sakert inte en allt for anstrangande uppgift men vad hander med min semester?!! Men detta ar ju Thailand och har vet man aldrig sakert. Dagen slutade inte med detta utan vi fick snart aven reda pa att vi inte alls kunde flytta till vart nya hus for vart boende pa guesthouset var redan betalat for denna manad. Sa nu bor vi kvar med hela skolans personal som grannar och med tva dars kortare semester. Livet leker
Tur att det finns snygga skottar och vin att trosta sig med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0