Var egen trafikpolis!

Varje morgon när vi går till jobbet står det en man vid övergångsstället. Han har solglasögon och gul väst och dirigerar trafiken. Han ser oss på hundra meters avstånd och man kan riktigt se hur han laddar och så i exakt rätt tidpunkt trycker han på knappen. Den gröna gubben börjar ticka precis när vi anländer till trafikljusen. Trots denna gröna gubbe går han ändå ut i vägen och visar stoptecken mot trafiken. Därefter vänder han sig liksom ridderligt mot oss, ler och gör en graciös gest som visar att vi kan gå över. Så där går vi som på röda mattan varje morgon. Tänk det är inte alla som har en egen trafikpolis!


Kommentarer
Postat av: Carl

Tänk kom jag bara kunde vara i närheten av denne trafikpolis yrkesstolthet....Jag tycker ni borde bjuda hem honom på middag. Tänk va överraskad han skulle bli!
Idag hade jag en sån tråkig utbildning på jobbet att jag va tvungen att dricka whiskey och cola efteråt. Nu ska jag på date!

2008-05-20 @ 15:58:02
Postat av: Heléne

Åh sicken söt trafikpolis!

2008-05-21 @ 13:08:30
URL: http://frokenfinemang.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0