Söndagsnöje

Denna söndag har jag tillbringat hela eftermiddagen på John`s Place. John`s Place är en bar i Chiang Mai där majoriteten av gästerna är småfulla farang män. De flesta är där för att begrava sina sorger i alkohol andra är där för att begrava dem i armarna på en 20 år yngre thailändska. John´s Place är inget ställe som jag frivilligt vill spendera min tid på och speciellt inte en hel söndag eftermiddag. Men efter att ha förlorat en massa stjärnor i himlen genom att besöka Elephant Camp så behövde jag uppgradera mig en aning och när min kollega och tillika vän Clive ringde och behövde mitt stöd så fanns jag där även om det råkade vara på John´s Place. Nu var det dock så att mitt sällskap denna söndag eftermiddag också var där för att begrava sina sorger. Hans flickvän Nity hade gjort slut för andra gången på en vecka och han var absolut mest berusad på hela stället.  När jag anlände till baren klockan två satt Mr Clive där på en stol och sov. Ja, vad gör man. Jag är ingen sjukskötersketyp och har heller inget som helst tålamod med människor som tycker synd om sig själv på ett så destruktivt sätt. Ändå satt jag där och pratade med honom i flera timmar till jag tillslut lyckade övertala honom att gå någonstans och äta och sen satte jag honom i en Tuk Tuk hem.

                                                                                                                   

Det var en sorglig eftermiddag på många sätt, ännu en ny historia om varför man kom till Thailand, ännu ett människoöde. En önskan om att fly ifrån sitt förflutna, ett hopp om att bli lycklig och viljan att någon annan ska hjälpa en att åstadkomma det. Clive är en bra människa och jag tycker om honom annars hade jag inte spenderat min söndag eftermiddag med denna stupfulla karl. Jag vet att ingenting jag sa till honom kommer egentligen göra någon skillnad och nästa gång hans liv krånglar till sig kommer han sitta på John´s  Place igen och då kommer jag vara långt härifrån utan någon som helst lust eller möjlighet att lyssna. Det kanske var just darfor som jag hade talamod att gora det denna gang.

Update: Verkar som Clive och Nity har aterforenats. Hoppas det blir bra denna gang om inte for deras skull sa for Ricks . For det blir val han som far ta smallarna nar jag akt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0