Clive

Vissa människor måste bara alltid ha rätt och veta bäst. Min kollega Clive är trevlig på många sätt men han är även mycket irriterande på ännu fler sätt. Clive vet allting om allt och vet han inte allt så är han helt ointresserad av att veta mer. Jag och Rebecca har en teori om att egentligen är en förklädd pikey som har mindervärdeskomplex och därför måste hävda sig. Han har lämnat gympabyxorna och Lonsdale tröjan hemma i England och bytt om till skjorta och slips, men oss lurar han inte.


I lärarrummet diskuteras alla möjliga intresseområden i ledning av Ricks ständiga frågor om allt och inget. Häromdagen fick vi alla frågan; Vilken film skulle ni ta med till en öde ö?

Clive svarade självsäkert Pulp Fiction -Amazing film that is.  Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att påpeka hur stereotypiskt det svaret är. Det är ett säkert svar för ingen kan argumentera om Pulp Fiction excellens. Men fatta vad tråkigt och vanligt. En mycket förorättad Clive förstärker då stereotypin genom att säga: Taxi driver then;  thats also a great film. Jag bara skrattade och tänkte i mitt stilla sinne att snart säger han Clock Work Orange också. Tänk att vilja vara så rätt att man istället blir trist och ointressant.


Clive är förutom film mycket intresserad av musik men då endast Brittisk musik. Clive kan faktiskt knappt nämna någon artist eller något band som inte är från Storbritannien. Clive vill absolut inte lyssna på svensk musik, nej han vill inte ens höra hur musik producerad i ett annat land låter. Clive hånar min dåliga musiksmak när jag vill lyssna på Mel C´ s Northern Star. Hon är ju Brittisk säger jag. Jag lyssnar inte på Spice Girls säger han. Nu är ju inte detta Spice Girls men jag låter honom skaka i huvudet och sucka över hur jag saknar intellektuell kompetens inom musik. För jag är riktigt nöjd över att jag faktiskt har min egen smak och att jag vågar gilla vad jag vill. Jag älskar den där gamla skivan med Mel C och det kommer jag fortsätta göra vad än upplysta pikeys som Clive säger. Men Clive är väl tvungen att gilla det som är rätt, allt för att dölja sitt "pikey" ursprung, synd bara att det är försöken att vara rätt som avslöjar honom.


Kommentarer
Postat av: Hanna

vilken träffande analys.

2008-06-17 @ 11:21:34
Postat av: Carl

Jag kan inte sluta tänka på vad du skulle valt för film Karro....

Jag har i alla fall kommit på vilken låt jag skulle välja om jag fastnade på ön och bara fick lyssna på en låt resten av mitt strandsatta liv: Sweet child of mine!!

Helt omöjligt att låta bli att spela luftgura som en galning varje gång jag hör den, även om jag lyssnat på den typ en miljon gånger...

Förresten, kolla in Annikas blogg. Hon är helt galet rolig!



http://www.grinanickolina.blogspot.com/



Kram Saparot!

2008-06-17 @ 22:32:47
Postat av: K

C - som du vet ar ju inte film mitt storsta intresse och jag trottnar valdigt fort sa jag har ingen aning om vilken film jag skulle ta med mig. men om man nu ar pa en ode o utan nagra andra manninskor sa skulle jag ju foredra en film med manga vackra man. For du vet sjalva handlingen i en film skulle man ju trottna pa iaf ganska snart. Sa en film med snygga man i schysst sverige miljo if jag langtar hem.

2008-06-18 @ 06:10:47
Postat av: K

Hanna - jag visste att du skulle forsta

2008-06-18 @ 06:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0