Min fodelsedagspresent till Becca


  

Det är få förunnat att ha en riktigt god vän. Någon som står vid ens sida i svåra stunder men även kan glädjas åt ens framgång.


Jag har just en sådan vän; en vän som står mig så nära att hon faktiskt inte kan vara något annat än min syster. Jag total ignorerar den biologiska aspekten att man måste ha någon gemensam förälder för att kalla sig systrar. Jag har ändå alltid förespråkat det psykologiska- och sociala perspektivet. Och Rebecca känns som en syster rakt igenom och då finns det ju ingen annan möjlighet än att hon faktiskt är det. Jag beundrar min syster i mångt och mycket med speciellt för att hon är så modig. Mycket modigare än de flesta människor jag känner.


Min syster har modet att vara snäll. Något som tragiskt nog är sällsynt hos människor idag. Hon bryr sig om människor och vågar vara en god medmänniska. Hon lägger ner tid och energi på att vara vänlig och försöker alltid finnas tills hands och hjälpa till där det behövs. Hon har modet att vara snäll.


Min syster har modet att vara ynklig och låter sig själv känna. Hon vågar vara den hon är och skyler inga känslor med en hård attityd. Hon är lika mjuk som hon framstår utan att på något sätt vara mesig. Hon har modet att låta sig själv känna.


Min syster har modet att vara generös, generös materiellt absolut. Hon skulle ge bort det sista hon ägde (och hela sin reskassa för hennes systers kjolbegär). Men framför allt är hon generös med komplimanger och uppmuntran.  Hon har modet att vara generös med kärlek och uppskattning.


Min syster har samtidigt modet att vara självironisk och dräpande cynisk. Hon vågar driva med sig själv och skratta åt sina misstag och tillkortakommanden. Hon har modet att bjuda på sig själv och underhålla på sin egen bekostnad. 


Min syster har modet att tro på kärleken trots att det onekligen gått henne emot. Hon vågar hoppas och tro på att livet faktiskt kommer att ge henne det hon vill ha. Hon är en obotlig romantiker med en oerhörd tilltro till att den sanna kärleken kommer att infinna sig. För hon har modet att tro på kärleken.


Det jag vill ge min syster på hennes 30 års dag är modet att se allt det goda i sig själv. Jag vill ge henne modet att se denna charmiga, kvicktänkta och roliga kvinna med det vackraste leende man kan tänka sig. Ett leende som utstrålar värme och otrolig skönhet. Jag vill att hon ska se denna så intelligenta och levande människa. Jag vill ge henne modet att se att Rara Re är mer än bara rar hon är fucking amazing!


Tusen (hade bara råd med en ask, men när jag blir rik då du...) chokladdoppade makadamia nötter till världens bästa syster på hennes födelsedag!


                                                Lillasyster


Kommentarer
Postat av: Hanna

så fint.

2008-06-28 @ 09:23:32
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: Hanna

hennes hår är helt fantastiskt för övrigt.

2008-06-29 @ 19:26:35
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: Anina

...och du har modet att vara en sann poet mitt i vår konsumtionshysteriska, förnuftiga, realistiska tidsålder!

2008-07-01 @ 23:17:34
Postat av: K

Anina - ja nat mod maste val aven jag ha!

2008-07-03 @ 11:00:44
Postat av: Anonym

Hanna - Ja det ar enkelt att skriva fint om nan man tycker om. Och Ja, haret ar fantastiskt. det ar snat har man vill alla dagar nar mitt raka trakiga har ligger platt pa skallen.

2008-07-03 @ 11:02:42
Postat av: Anonym

Jättefint skrivet Karolina.Slår nog de flesta presenter.

2008-07-04 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0