Jag alskar att vara larare, iaf idag!

Forsta veckan pa sommarskolan har passerat och jag alskar att vara larare. Jag svarar inte for vad jag kanner nasta vecka eller nasta manad, for sant svanger ju valdigt i mitt liv. Men just nu ar det hur roligt som helst!  Thaistrukturen gor sig dock fortfarande pamind. Det finns inga klasslistor och nya elever dyker upp varje dag medan andra forsvinner. Jag ska ata lunch samtidigt som jag har lektion och jag ar schemalagt att ha duty ( dvs att sta pa skolgarden och le at foraldrar som hamtar sina barn)  pa samma gang som jag ska ha workshops med Thailararna. Detta med workshop ar ju ocksa en historia i sig.  Jag ska lara ut engelska och "Western teaching style" till thailararna pa mellanstadiet. Jag och min brittiska kollega leker mest lekar och  forsoker vara lite roliga. Jag lyckas mindre bra och kara Antony ar en stel, tedrickande britt som direkt klippt ur Fawlty Towers. Ja, det sager val allt. Tillraga pa allt ar skammen stor varje gang  jag svenskan Karolina ska lara thailararna uttal med en britt som publik. Men trots allt detta sa ar det sa kul. Mina elever ar fantastiska och jag har roligt. Dagarna flyger forbi fulla av skratt och bisarra handelser. Rebecca ar nog inte lika overtygad om lararyrkets glans med tanke pa att hennes Kindergardenelever grater och skriker dagarna i genom. Men det ar ju inte sa konstigt. Det skulle jag ocksa gora om jag var tre ar och var tvungen att sitta i en skolbank med en larare som pratar ett sprak jag inte forstar, istallet for att leka. Men jag ar nojd, sa nojd och nu ar helgen har och jag ar pa en liten resa. Kan det bli battre!? Jo, kanske om jag slipper ha lektion pa min lunchtimme nasta vecka.

Kommentarer
Postat av: Carl

Karro, när/om du kommer hem kommer du antagligen att behöva genomgå någon slags anpassningsutbildning i relation till läraryrket och det svenska arbetssättet. Jag ser tecken på att det thailändska sakta börjar ta över, dvs ambitionerna är betydligt större än förmågan att vara överallt samtidigt!
Du behöver nog komma hem snart.
Kram

2008-04-06 @ 08:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0