Mitt tal till Hanna & Kim

Jag holl tal pa Hanna och Kims brollop utan att vara dar. I dagens samhalle ar allt mojligt. Nej, jag var inte internet uppkopplad fran Singapore. Linda Hannas vaninna laste upp det jag skrivit. Jag hoppas inte att ni, Hanna och Kim inte har nagot emot att jag nu publicerar det har. Skal for karleken! Den karlek som vi alla hoppas fa uppleva en dag. For hor och hapnad till och med jag kan vara romantisk. Eller sa ar det aldern som gor mig mer blodig.


Vad är kärlek? Detta abstrakta, och fantastiska som alla människor strävar för att uppnå. Alla människor har sin egen uppfattning om ordets innebörd men för mig är ni kärleken personifierad. Det ni har, är det jag önskar att jag fick uppleva. En kärlek som är så självklar, så utan ifrågasättande. Inget behöver bevisas för det är så naturligt.. Ni är bästa vänner och varandras motsvarigheter samtidigt som era personligheter och egna intressen inte på något sätt försakas. Eran tvåsamhet är obestridbar men utan att på något sätt bli uteslutande. Istället välkomnar den och inbjuder. Tillsammans med er känner man sig aldrig som femte hjulet eller i vägen. I mötet med dig Hanna fick jag inte bara en vän utan två. Precis som du Hanna blev min vän för livet så har även Kim blivit någon som jag uppskattar otroligt mycket. Vem kunde tro att den mest oscoutigaste personen i världshistorien skulle hooka upp med skogsmullarna själva. Men med er är ingenting omöjligt. I ert sällskap byggs jätteyatzyn och vilda segligsstrapatser upplevs. Generositeten och hjälpsamheten finns alltid där och datorer har lagats, möbler har körts och lägenheter har lånats ut åt en tacksam värmländska. Inbjudningar till tillställningar med fantastiska bakverk och goda middagar (som får Jamie Oliwer att blekna )slutar aldrig att komma och att missa det årliga kakkalas a la 4e maj gör ont i en utlandssvensk hjärta, eller iaf hennes mage.  Ännu värre är att missa er stora dag och jag önskar verkligen att jag kunde vara med. Från andra sidan jorden kommer dock ett stort grattis och de varmaste lyckönskningar.

Karolina


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh börjar nästan få tårar i ögonen igen!

2008-08-14 @ 15:57:23
URL: http://pankakstarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0