Utseende ar viktigast

Pa Sarasas Skola i Rangsit ar ingenting som hemma pa svenska skolor i Goteborg. An sa lange har jag tillbringat tva dagar har och det jag har lart mig ar foljande: Talamod ar ett maste och det ar inte kunskapen du besitter som ar viktig utan det ar hur du for dig och ser ut. Talamod darfor att jag annu inte fatt nagot besked om vad jag ska gora eller vilken klass jag ska undervisa. Det ar nya besked hela tiden och det jag gor ar att vanta pa att fa reda pa vad som kommer handa.

Lyckligtvis har jag blivit val accepterad  tack vare  en shopping runda i Hong Kong med min fashionabla faster. Det mina ikke engelsktalande kollegor sager till mig ar: Good style and beautiful och det de vill veta om mig ar om jag ar gift och hur gammal jag ar. Det ar det viktigaste, vad jag har for utbildning och vad jag kan verkar an sa lange vara ointressant.  Nar en Thailarare fragar eleverna vem som ar vackrast teacher Karolina eller hon sjalv borjar jag undra var detta ar pavag. Sa har vandrar jag omkring pa skolan ikladd min pennkjol, utan nagot att gora. Men alla  verkar nojda med mig, sa jag ler for jag far ju betalt och forr eller senare far jag val arbetsuppgifter oxa.


Kommentarer
Postat av: Malin

Allvarligt - frågade hon eleverna vem som var vackrast? Jag smäller av. Det är precis så där konstigt som jag föreställer mig att det ska vara.

Och om du är gift?
Och du har inget att göra!?
Gå nu inte bananas K. Vi tänker på dig här hemma i våt-kylan.

2008-02-04 @ 13:42:31
Postat av: carl

Kan du komma hem nu K....? Jag tycker det räcker nu!
Jag är ett vindpinat träd som tappat alla sina löv utan dig.

2008-02-04 @ 23:06:17
Postat av: Hanna

Men hjälp.. ja ja, mycket ska man höra... väldigt glad att du bloggar, tänker på dig och hoppas allt är bra.

2008-02-05 @ 09:09:15
URL: http://hannabyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0