Det blir aldrig som man tänkt sig

Jag som skulle börja det nya året så sunt och visst det gjorde jag. Jag gick milen och jag träna två dar i rad men sen blev jag förkyld och nu sitter jag och äter merci i soffan och tänker att någon iaf har sagt tack till mig.  Inte precis min plan men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Nu fattas bara att min kära vän herpes kommer och hälsar på. Han brukar ju uppenbara sig så här i förkylningstider. Hans besök innebär allltid en massa gråt och tandagnisslan. En slag depression infinner sig, jag går in i mörkret. Men än så länge har jag inga symtom däremot har jag fått en knöl på halsen som jag i nästa vecka ska kolla. Farbror doktorn säger att det nog inte är nån fara men att det är bra att kolla den. Så nya året har alltså börjat med en massa defekter på min kropp. Än så länge inga synliga vilket är bra eftersom jag inte är så bra på att hantera sånt som syns. Fråga vem som helst av mína vänner som varit med när jag fått ett munsår. Jag är totalt förkrossad och vägrar se någonting positivt i tillvaron. Till och med i en sommarstuga i Värmland med bara nära vänner lyckades jag förpesta miljön för alla närvarande. Bara för ett litet munsår. Men faktiskt den gången var det två och de var inte så små så jag hade anledning att vara sur. Faktiskt!  Moget! Får lite dåligt samvete när jag tänker på det nu för min vän Derek var i Sverige och hälsade på för första gången. Kanske ska va lite mer gästvänlig än att låsa in sig och sura för ett munsår.  Knölen på halsen däremot lyckas jag förtränga ganska bra. Det syns ju inte ,bara känns och det som inte syns finns inte.

Kommentarer
Postat av: Heléne

jag har nu tagit mig friheten o länkat till ett inlägg.. Far är rar o mor ror så inihelvete..
:)
hoppas det är okej.. Kloka ord..!

2008-01-06 @ 21:15:57
URL: http://www.wonderland.blogg.se
Postat av: Malin

Jag vet precis. Precis.

2008-01-07 @ 12:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0