Ensam är stark

Så nu sitter jag här igen, lördag natt, ensam. Middag hos en av mina bästa vänner men så dök ju hennes prins upp och då kan man inte stanna allt för länge. Så taxi hem och inte helt ovanligt försöker taxichauffören lägga in en stöt. " Det är inte ofta nån ser så fräsch ut som dig vid denna tidpunkten, tränar du? " Vad har han fått det ifrån? och vad svarar man? Men jag har ju varit med om värre. För några månader sedan så körde en ganska ung kille hem mig och efter att ha småpratat lite om ingenting så ser jag hur han i smyg försöker ta av sig sin ring. Jag börjar uppriktigt att må illa och denna gång var det inte av all alkohol jag intagit denna kväll. Slutar med en gång att prata och skyndar mig ur bilen. En annan gång inte heller för allt så länge sedan la en annan taxichaufför handen på mitt ben.  Vad är det som händer i denna värld? Kan man inte ens ta en taxi hem utan att nån läskig typ stöter på en? Är det jag som utstrålar att jag är ok med att folk tar sig friheter? Det är härligt att känna att när man är ute på krogen så ger killar mig kommentarer som " Hej evil face" och när man tar taxin hem så tror de att jag är ute efter ett ligg. Tala om att utstråla dubbla budskap. I vilket fall så slutar jag oftast kvällen ensam hemma och funderar över mitt liv. I natt kände jag mig extra ensam och ringde till den enda man som någonsin friat till mig - Chirnan min nigerianska vän. så nu har jag spenderat säkert 200 spänn  på att prata på en dålig linje med en man som jag bara ringer när jag vill ha bekräftelse. Hur patetiskt är inte det?  Värre blir det när jag sätter på TLC, Crazy, sexy , cool från 94 och korkar upp en vinare. Klockan är 01.00 och det som gör mig extra nöjd är att jag har ett helt cigarettpaket i väskan...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker att du är cool. Stencool. Jag vet inte vad det säger om mig dock. Att sambolivet har satt sina spår? :)

2008-01-06 @ 11:33:37
Postat av: Hanna

Crazy, sexy, cool. Shit, jag skulle nog tagit livet av mig om jag lyssnat på den ensam på natten. Vilka minnen...

2008-01-06 @ 15:08:56
URL: http://hannabyheart.blogg.se
Postat av: K

Härligt uppmuntrande du är Hanna! Men här är jag dagen efter alive så inga självmord denna gång till den skivan.

2008-01-06 @ 15:17:14
Postat av: Hanna

Jag är faktiskt väldigt känslig för musik, har jättesvårt för att lyssna på sånt som väcker minnen om jag inte är väldigt glad.

2008-01-06 @ 15:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0