Lordags jobb


I lördags var det Parents´ Day på skolan. Detta innebar tal av skolans rektor och director, rundvisning på skolan, en massa jippon för barnen och demonstrationslektioner av de utländska lärarna. Vi skulle alltså hålla en lektion med våra elever med deras föräldrar som publik. Det blev såklart väldigt naturligt. Eleverna var jättenervösa och uppgifter som brukar leda till skratt och stoj blev istället helt platta med elever som satt stela i ryggen och knappt vågade säga ett ord. Så demonstrationen av hur en vanlig lektion brukar se ut var inte direkt verklighetstrogen. Men hur skulle den kunna bli det med 30 föräldrar sittande längst ner i klassrummet?


Ja, man kan ju inte annat än att skratta. Jag gjorde dock mitt bästa och efter skolans riktlinjer så försökte jag vara så snygg och västerländsk (det sistnämnda är ju inte direkt särskilt svårt, ingen skulle ju kunna förväxla mig med en asiat) som möjligt för det är ju ändå det som räknas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0