Hemma i Chiang Mai

image11

Ah vad skont att vara hemma! Koh Chang i all sin ara och visst en jatte vacker strand absolut. Men det finns det ju typ overallt i sodra Thailand. Och jag vet inte om jag tycker det ar jattekul att ata middag med svenska 60 plusare varje kvall. Ja, Sverige fanns det en hel del av i Koh Chang, inte bara svenska turister utan aven svenska restauranger, skyltar. Ja, aven tailors kunde fraser pa svenska. Ar Koh Chang Thailands nya Hoa Hin kanske?  Karolina kanner kanske att hon behover lite mer party an middagar med pensjisar, speciellt nar hennes semesterdagar ar lattraknade. Men det kan vara skont att ta det lungt oxa. Jag och Carl hade nan slags latsas karlekssemester utan de basta bitarna (Hur tragiskt lat inte det?)  Och jag blev brun for forsta gangen sen jag kom till Thailand. Alltid nat, alltid nat..
Sa efter en lugn och skon semester var det dags att aka hem. 20 timmars resa hem inkluderat taxi, farja, taxi, buss, skytrain, taxi, buss och taxi igen ar ju inget man ser fram emot. Denna gang var resan varre an vanligt. Jag fick namligen magsjuka dagen for avresa. Total panikangest i 20 timmar " Snalla lat mig inte skita pa mig"  upprepades ett antal ganger i mitt huvud under resans gang. Forsta bussresan pa 6 timmar var i en buss fullsmockad med folk. Manniskor stod tom i gangen och det fanns ingen toalett.  Ja, har jag klarat att manipulera min kropp sa till det yttersta sa ska jag val klara vad som helst.  Nu ar jag iaf hemma. Har tillbringat mer an ett dygn i mitt rum och kurerat mig och Rebecca har varit sa gullig. Har precis tagit mig ut i verkligheten igen och kanske mojligtvis kan fa i mig lite mat. Men for att se det fran den positiva sidan eller som min kara mor skulle ha sagt:
"Nu blir du iaf lite smalare och det ar ju alltid positivt".

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, jag skrattar ihjäl mig åt kommentarerna.

Men fy fan vilken vidrig hemresa!

2008-03-26 @ 13:49:02
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: Malin

Stackars stackars dig. Verkligen. Verkligen!

2008-03-27 @ 16:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0