Rapport fran ett Thai/ scottish wedding

image12image13


Nar man fortfarande pa mandagen kanner sig en aning sliten efter helgens bravader ja da kan helgen ha varit pa tva satt, antingen en total katastrof eller helt galet roligt.  I vart fall ar det en blandning faktiskt. Jag kan nog saga att min helg har varit fantasktiskt rolig, en aning annorunda men ack sa galen. Rebeccas daremot har precis som jag haft en annorlunda helg men hon kanke inte ar lika exalterad. Detta beror till storsta delen pa en viss irlansk kille, aven kallad potatisansiktet, som liksom inte vill lamna henne ifred.
Forutom potatisansiktet inneholl helgen alla mojliga konstiga manniskor och handelser men det absolut mest bisarra var att vi pa fredagkvall lyckades bli inbjudna till en brollopsfest pa lordagkvall. Vi tankte why not och gick dit utan att ens veta brudens namn. Efter att ha genomgatt  en otroligt pinsam presentationsrundvandring ( ja, vad sager man till slaktingar till ett brudpar som man inte kanner?) sa lattade dock stamningen. Det visade sig ganska snart att jag var bestmans dejt ( bror till brudgummen) vilket hade passerat mig helt obemarkt nar inbjudan kom kvallen innan.  Det var en dock en trevlig overraskning faktiskt eftersom  killar i kilt ar ganska sexigt. Och sen har jag ju en viss dragning till den skottska accenten. Trots detta var det inte helt bekvamt  att traffa hela sin dejts familj pa forsta dejten, speciellt nar man inte ens visste att man hade en dejt. Men jag tror att jag skotte mig bra,  kanske lite val bra eftersom hans mamma borjade prata om nar nasta brollop i familjen skulle hallas. All nervositet for att introduceras i denna folksamling var dock totalt  onodig.  Vi var helt klart normalast i sallskapet. Brudgummen forsvann inom loppet av en timme medan den fantastiskt vackra bruden snappsade tequila och dansade i frotetofflor. Forutom de narmaste familjen dar mammans sag ut som en seriefigur och pappan inte sa ett ord under hela kvallen sa fanns dar aven en maffiaboss fran Edinburg som numera skotte sina affarer fran Thailand, en gang oljeborrande skottar med sin thailanska fruar ikladda paljettfodral och en maskliknande man med tander som var alldeles for stora for hans eget basta. Samtalsamnerna varierade mellan att visa upp mitt vita skinn for thailanska fruar. (Som om de inte har sett vitt skinn forut de ar ju gifta med britter) till varfor man inte har underklader under kilten. Fantastiskt underhallande kvall som jag sent kommer att glomma.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag äääälskar din blogg!!

2008-03-13 @ 09:11:15
URL: http://vf.se/hanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0