Varkande fotter och forlorad heder

image15
Sarasas visar upp sina faranglarare. Ibland racker det tom att sitta pa en stol. Huvudsaken ar att man syns tillsammans med Sarasas loggan.


\image16image14

Varkande fotter, forlorad heder och vardighet och 2000 baht rikare. Rebecca och jag har tillbringat tva dagar i Chiang Mais storsta shopping center. Vi har delat ut flyers och ballongblommor, lekt med barn, forsokt svara pa fragor,  hela tiden med ett stort leende pa lapparna. Ni skulle bara veta vad jobbigt det ar att vara en levande reklampelare. Vi har varit omgivna av Mr Rabbit och Mr Bear eller var det Mr Lion och tvingats skratta at farangpappors daliga skamt.  Precis som Mr Rabbit och Mr Bear sa ar vi en attraktion som skolan lockar med for att fa fler elever (och det kan ju behovas eftersom det fortillfallet bara ar en elev anmald till min arskurs 6). Det ar en helt sjuk situation att vara en sevardhet. Thaipersonalen pekar pa oss med ett nojt leende nar de talar med foraldrar och foraldrar forsoker tvinga fram deras ofta livradda barn till oss for att halsa.

Nar brudparet fran forra veckans brollop dok upp och alvarligt funderade pa att placera deras dotter pa var skola fick jag nastan panik. Med tanke pa hur lite engelska som de flesta av skolans elever kan och vad sma utvecklings mojligheterna faktiskt ar sa vill jag ju verkligen inte rekommendera skolan till familjer dar en av foraldrarna ar native. Men det kan man ju inte saga till dem nar man star dar uppstalld som en leende panelhona och promotar skola man faktiskt arbetar pa. Jag loste problemet genom att texta brudgummens bror (min dejt fran forra helgen)  och be honom att lite diskret upplysa sin bror om att en internationellskola nog skulle vara ett batttre altenativ. Han  lovade att ordna detta och som det ser ut nu sa skulle han nog kunna ordna det mesta at mig med tanke pa att han nu planerar att komma tillbaka fran australien for att halsa pa mig. Jo, det ar ju kul men annu roligare hade det varit om vackra Nick kunde pa tummen ur och komma hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0