Cold Season

Alla har varnat oss for Cold season. Det blir riktigt kallt har uppe i Chiang Mai, vet ni. Barnen kommer for sent till skolan for att det ar sa kallt att det inte kan ga upp ur sangen pa morgonen. Vi har bara skrattat. Cold season my ass. Jag ar svensk jag vet var riktig kyla ar. Men sa kom cold season sa bara over en natt och jag fryser verkligen. Dagarna ar fortfarande varma och soliga men natter och formiddagar ar riktigt kyliga. Jag gar med kofta och sjal och huttrar (  Manga thailandarna har dock riktiga vinterjackor, vilket jag anser aningen overdrivet ) och undrar hur det kommer bli att komma hem till Sverige i december rusket.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Tyvärr vänjer man sig fort vid rusket! Det går två dagar och så är det som att man aldrig har varit borta. Vi har levt med rusket för länge, så är det bara.

2008-11-12 @ 19:12:16
URL: http://pannkakstarta.blogg.se/
Postat av: camilla

jag skall värma dig!

2008-11-14 @ 09:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0