Dress cod

Efter en något omtumlande men mycket lyckad resa till Laos rådde jag min kära bror och hans Zandra att checka in på mitt favorit hotell i Bangkok. Bra sängar och fräscht vilken verkligen kunde behövas efter en bussresa från helvetet mellan Luang Prabang och Vientiane. (en resa som skulle ta 10 timmar tog 16 när bussen braka ihop efter en timme och vi blev stående i ödemarken i 6 timmar mitt i natten) och sedan en natt på ett riktigt risigt hostel som sedan följdes av ett nattåg i en kupé med 20 andra som även detta var försenat. Eftersom de unga tu inte direkt charmades av Bangkok by day (vilket iofs kan vara svårt när det är 40 grader varmt och trafik överallt) så räckte det ju inte att rekommendera ett bra hotell så kvällen tillbringades på Bangkoks mest flådiga och fascinerande bar/restaurang. Banyan Tree, en rooftop bar på 59onde våningen med fantastisk utsikt över hela Bangkok. Och visst gillade de det! Förutom det lilla missödet att Banyan Tree har dress cod. Inga shorts och inga flip flops för killar, vilket var precis vad Johan hade på sig. Som tur var fanns byxor och skor att låna. Men Thaisize såklart. Ha ha! Ja, den synen förgyllde kvällen även mer.


Kommentarer
Postat av: J

Ha ha ha snyggt!

2008-12-08 @ 19:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0