En vecka kvar....

Jag fattar inte. Nästan ett år har gått. Mamma är så glad och ser fram emot att ha oss alla hemma. Brorsan och Zandra planerar julbak och är förväntansfulla inför julen som vi alla ska fira tillsammans. Mormor är överlycklig och hoppas av hela sitt hjärta att detta är sista gången som hennes enda flickbarnbarn bor utomlands. Men jag, jag har dåligt samvete för att jag inte känner något av detta. Jag är inte alls så exalterad som jag borde vara. Jag har snarare ångest för hemkomsten. Min ekonomi är körd i botten. Jag har inget jobb. Jag funderar på om det verkligen var rätt att säga upp sig. Jag lämnar någon som jag faktiskt tycker väldigt mycket om och jag vet inte om vi någonsin kommer ses igen. Jag undrar vad det egentligen är jag kommer hem till. Det är orättvist jag vet. Jag kommer hem till min underbara familj och alla fantastiska vänner som jag har saknat så mycket. Men samtidigt, alla har ju sitt eget liv och vad har jag i Sverige för tillfället? – en lägenhet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Joel

Det ordnar sig, oroa dig inte. Alltid jobbigt att bryta upp men det kommer leda till en ny start och du kommer snart att trivas med att vara hemma med. Fast den där nerven av att vilja ge sig iväg igen kan nog bli svår att bli av med. Jag fick just jobb här föresten, på en internationell förskola. Så känns det inget bra i Sverige kan du ju alltid komma hit ;)

2008-12-05 @ 14:00:43
Postat av: Hanna

Usch, tråkig känsla men helt förståelig.

2008-12-05 @ 14:33:39
URL: http://hannahannahanna.wordpress.com
Postat av: C

Nu tar fröken Möller och skärper sig en gnutta!

När började du va sådär uppgiven egentligen? Eller ja, jag har ju tagit del av den i olika skepnader i ca 15 år men vet ju av erfarenhet att det i slutändan varit helt obefogat...Du har ganska så mycket mer än en liten lya....det stämmer att alla har sina egna liv men låt mig påminna dig om att du är en stor del av mitt och mest troligt av många andras!

Kom hem nu och lev lite tråkigt mellanmjölks-liv med oss. Så drar vi igen när det blir tillräckligt tråkigt vetja!



Snart så!!!





2008-12-05 @ 16:58:32
Postat av: K

Alskade Carl. Tack det kanns faktiskt mycket battre nu och det dar mellanmjolks-livet kanske inte ar sa dumt anda.



Vi ses valdigt snart!

2008-12-08 @ 12:32:13
Postat av: K

Grattis till jobbet Joel! You made it!



Och tack, jovisst sa ar det. Men min travel bug blir svar att bli av med.

2008-12-08 @ 12:34:31
Postat av: K

Grattis till jobbet Joel! You made it!



Och tack, jovisst sa ar det. Men min travel bug blir svar att bli av med.

2008-12-08 @ 12:34:38
Postat av: K

Hanna,det ar bra med dig. Du forstar mig alltid.



Massa Kram

2008-12-08 @ 12:36:07
Postat av: Lisbeth

Separationsångest går över.

2008-12-08 @ 16:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0