Alla hjärtans dag!

image3

Teacher Karolina hade hela skjortan fylld av små hjärtklistermarken och väskan fylld av små godishjärtan. Ganska gullig Alla hjärtans dag faktiskt och till raga på allt var jag utbjuden pa middag pa  Rangsits kanske enda restaurang med utsikt over floden. Romantic!  Sorgligt nog, var det min chef Miss Boonchoo som bjudit ut mig och Rebecca. Anledningen var officiellt, att vi skulle diskutera var flytt till Chiang Mai men diskussionen var mer om senaste skvallret på skolan och om Miss Boonchoos bibelstudier. Miss B tror nämligen att Beccas kunskaper i bibellära är lika stora som hennes. Hon menar att de förstår varandra på en djupare nivå. Hur hon kan ha fått detta så om bakfoten måste ju bero på Beccas oerhörda förmåga att nicka och le. Eller är det att hennes morfar var präst?  Miss B envisades  med att säga saker som " As you remember Rebecca in Matthew chapter 5." Vi höll på att bryta ihop för Becca kommer inte alls ihåg vad som står i Matteusboken, av den enkla anledningen att hon inte har läst den. Som att jag inte fick nog av religion i Nigeria!  När Miss B tyckte att vi var klara med bibelsnacket var det dags att avhandla de manliga farangerna på skolan men nar hon fällde kommentarer som "Joel looks very good without clothes, Paul is better with " när hon berättade om ett poolbesök. Ja, då ville iaf inte jag vara med längre.  

Min fantastiska Alla hjärtans dag avslutades med ett kilo godis framfor Blood Diamond. Grät floder och nu kommer det ta veckor att få den ur huvudet. Men det är bra att få distans till sitt liv.

Happy valentine!


Kommentarer
Postat av: Carl

Jag fick inga hjärtan alls....men dock en punköl hos Camilla i hennes soffa vilket måste ses som ett substitut gott nog!
Karolina, om jag kommer ner, vilket jag ABSOLUT vill, kommer det bli med hyfsat kort varsel. Troligtvis med en sista-sekunden-biljett...var inne och provbokade en biljett till Phuket igår...kändes sjukt bra när bekräftelsen damp ner i e-mailen!
Håller dig uppdaterad Älskling!

2008-02-17 @ 11:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0