Män är som bussar...

Män är som bussar först kommer ingen och sen kommer alla på en gång. Rebecca hävdar att det är busstrejk i hennes område och jag trodde nog att busslinjen inte gick via mitt kvarter. Men sen vet jag inte vad som hände. Helt plötsligt börjar bussarna köra helt hysteriskt och vissa med gasen i botten. Med så stort utbud av bussar vet man ju inte riktigt vilken man ska hoppa på. Förvirringen har varit stor, speciellt eftersom jag åkt lite med dem alla men med mer eller mindre engagemang och entusiasm.


Förut har inte en enda buss velat stanna pa min hallplats ( iaf inte bussar som varit varda att aka med) och nu är det två avdankade skotska bussar, en vacker australiensisk och en charmig britt som försöker få parkeringsplats.


Den första skotten har aldrig varit nån VIP buss men råkade köra förbi i rätt tillfälle för några månader sedan. Han verkar dock bestämt sig för att få tillbaka mig som passagerare. Sedan har vi ju denna andra skotska buss som aldrig någonsin kört enligt tidtabell och därför hållit mitt intresse vid liv i flera år. Men opålitlighet tappar charmen det också även om bussen i fråga har varit med om en ordentlig krock och nu värderar lojalitet betydligt mer, så var det dock för sent. Passageraren har gått.


Så har denna vackra  Australiensiska de lux buss vars skönhet helt förblindar åter igen kört in på min gårdsplan. Men mycket yta och väldigt lite innehåll håller inte i längden. Med stor ansträngning kliver jag av den bussen för att istället välja den nya Engelska special bussen som har alla de nyaste finesserna men också de där gamla och betrodda kvalitéerna. Han kör specialrutter bara för mig och potential finns för att resvägen bara har börjat..


Kommentarer
Postat av: ina

Ha ha!Bussar...det var bra sagt! Bra att börja dagen på det där sättet.

2008-07-08 @ 08:09:00
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det här var det bästa inlägget jag läst på länge, nånstans.

2008-07-14 @ 09:54:28
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: K

Tack, det varmer att jag inte trakar ut er!

2008-07-14 @ 10:15:32
Postat av: MIg

Underbart inlägg. Jag blir lycklig i magen och skrattar hysterisk åt "kört in på min gårdsplan"!

2008-07-30 @ 13:38:41
URL: http://mig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0