Tom plånbok -enda hindret för maximal ytlighet

Min tankeverksamhet ägnar onormalt mycket tid åt kläder och shopping. Jag kan inte sluta tänka på allt jag vill HA, HA, HA..... Jag köper modemagasin och är helt uppslukad av dess innehåll. Jag sitter med näsan tryckt mot de glansiga pappersarken och studerar engagerat Frida Gianninis "style secrets" och Anna Friels skönhetsråd. Inte ens innehavet av den mest fantastiska kjol stillar mitt begär. Jag vill ha MER. Jag fantiserar om Gucci klänningar, Jimmy Choo väskor och Stella McCartney solglasögon. Äkta varor, inte Thailändsk skräp. Höga klackar, nya jeans, coola örhängen, en snygg blå och vit Blazer, ja en sån som Serena Rees hade i den där tidningen jag läste häromdagen. Och jag skulle ju verkligen behöva en klänning för det där Formula 1 eventet som jag kanske ska på i september. Det är ju viktigt att jag ser bra ut då. En grön klänning med lite större ärm, tajt över bysten, ett skräp högt i midjan och klockad kjol. Inte festklänning men ändå men ända lite finare. Ja, den där där DKNY jag såg, den skulle ju funka. Och så ett par riktigt stjyssta pumps till det. Så går mina tankar, ofta, ja så fort jag får chansen.


Min ytlighet har inga gränser. Jo tyvärr har den det! Den enda som egentligen begränsar min materialism är pengar. Jag är lärare i Thailand, vad tror jag?! Jag har i själva verket inte ens råd att köpa modemagasin. Ytlighet usch och fy och fåfänga uh så banalt. Men jag erkänner, sån är jag. Emellertid en mycket tragisk variant, som i realiteten inte har inte råd att vara fåfäng men som ändå drömmer vidare i ytlighetens konsumtionsinriktade värld.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Tjejen! Tänkte att det var dags även för mig att flika in med en kommentar...Vad du är sköön!!! Jag tycker du gör helt rätt i att ge dig hän åt dina ytliga begär. I så många andra situationer blir man tvungen att ta livet på alldeles för stort allvar...synd bara att pengarna ska stoppa dina drömmar! Stor kram!

2008-07-19 @ 18:16:36
Postat av: Anina

Inget fel på dina ytliga tankar om du frågar mig. Jag är själv där just nu och njuter av det. Jag vet ju att resten av året kommer ägnas åt superseriösa tankar om mina kids sociala och kunskapsmässiga utveckling. Man måste kontra med något. Shopping är perfekt. Eller som hon Mia Törnkvist skrev i någon artikel jag läste för ett tag sen: "Man ska ta hand om och vårda sig själv, det är svårt att inte tycka om något man vårdar väl." Hon skrev iofs om kroppsoljor etc man ska vårda sig med men kläder funkar väl lika bra eller? Så med andra ord höjer detta självkänslan vilket bara leder till bra saker enligt Mia. haha så det så.



Kram på dig!!

2008-07-20 @ 17:04:22
Postat av: Miss Yta

Josefin & Anina. Ni har ratt, man agnar tillrackligt med tid till att vara serios och ordentlig. jag tanker fortsatta frossa i ytligheter som klader, ska nog borja med kroppsoljor oxa.

2008-07-21 @ 09:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0