Kärleken spirar!

 Jag är förälskad, betagen och upprymd. Det har etsat sig fast i min hjärna och jag vill konstant tala om min kärlek. Det bubblar i mig och lyckoruset är totalt. Saknaden enorm. Jag har blivit fullständigt tokförälskad.....i en stad.


Jag har tillbringat en helg i mitt rätta element. Det känns som jag är karvad ur Singapores atmosfär eller tom faktiskt som om Singapore är skapat för mig. För den Karolina som jag vill vara, kanske inte den jag alltid är, men den jag mår bäst som när jag får vara;. Överraskande, mångfasetterad, värdig och stilfull. Singapore är smakfullt, gemytlig och rent fast ändå spännande. Det är bekant och västerländskt men ändå exotiskt. Det är mångkulturellt och min blondhet är avvikande men ändå inte abnorm. Jag kan smälta in och bli en i mängden utan att likheten blir tråkig. Singapore is the place to be. 


Shoppingen är fantastisk och även om jag inte kan handla Dior, Chanel och Hermes så finner jag tillfredställelse i att se hur köerna ringlar utanför Armanis gyllene dörr när sommarrean börjar. Det känns hemma och helt rätt. Jag vill leva så här; i en vackert modern stad med coola klubbar och vackra asiatiska kvinnor i pennkjol, snygga män i kostym och en  hög puls. En puls som gör att man känner att man lever men utan kaos och konstiga lukter, utan galen skrikmusik som pumpas ut ur högtalare. Tempo utan oordning.  Organiserat fast nervkittlande. Som Sverige med Londons puls Hollywoods glamor och Nigerias mystik. Ja, precis så!


Jag vet att jag bara varit i Singapore i tre dagar och att allt är inte guld som glimmar men planen att utforska det närmare, att få veta om Singapore is the place to be för mig, den gror.  Och som ni vet, om något gror i mig så har det en väldigt stor chans att blomma... förr eller senare...



Kommentarer
Postat av: Carl

Ja det är väl en barnslig och naiv tanke att man tror att man ska få hem dig till slut....

Får väl vänja mig att ha en blogg till vänn antar jag....

2008-06-11 @ 15:21:49
Postat av: K

Men Carl, det lat ju sa sorgligt. sa kan vi ju inte ha det eller hur? du far helt enkelt flytta du oxa!

2008-06-12 @ 05:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0