I choose you

Ja en dag så händer det. Blixtrar och dunder, ja man bara vet. Det är han, han är rätt.


Skitsnack så fungerar det inte alls. I alla fall inte i mitt liv. I mitt liv finns det just nu flera män som alla innehar en massa goda egenskaper och de tilltalar mig på många sätt. Men hurvida någon av dem är rätt. Det har jag ingen aning om. Men det har aldrig varit några fyrverkerier någonsin. Jag vet inte hur det är att vara kär på det sättet. Jag kan nog helt enkelt inte framkalla den känslan. Jag tycker om, är attraherad och jag har nog tom älskat men det där med att man bara vet och att det slår gnistor. Det vet jag ingenting om.


Min mamma säger att det inte handlar om fyrverkerier utan om att bestämma sig, bestämma sig för varandra och att satsa. Det låter helt oromantiskt jag vet. Men jag tror hon har rätt (efter 30 års äktenskap borde hon sitta inne med lite kunskap i ämnet kan tyckas) för den där otroliga attraktionen kommer att avta och spänningen kommer att falna och då måste ju viljan finnas kvar, viljan att få det att fungera. Så kanske man vet, förstår att han är rätt när man har bestämt sig för varandra och man vet att man är på väg åt samma håll, tillsammans. Helt stillsamt utan några blixtrar och dunder.


 I choose you. Konstigt nog så är det den enda kärleksfilm replik som jag någonsin memorerat (förutom No one puts baby in the corner men vem från min generation kan glömma den?). Vet inte ens från vilken film den är, men det har etsat sig fast. Det är nog det jag väntar på att höra och säga. Det är ju faktiskt riktigt romantiskt.

Kommentarer
Postat av: C

Vad hände med "You had me at hello"?

2008-10-06 @ 19:42:44
Postat av: Anonym

He had me at hello, abso- fucking -lutely men det vill ju inte saga att han ar ratt.

2008-10-07 @ 07:19:18
Postat av: Ninni och Sara

Jag tror att du fått det ifrån Grey's anatomy... mycket filosofiska kommentarer där. Hoppas att allt är bra i värmen! kramar från Ninni och sara

2008-10-11 @ 20:08:50
Postat av: D

Det är samma med mig! Har heller aldrig känt det där fyrverkerierna med någon!

2008-10-19 @ 20:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0