Scouter i Thailand

Idag är det torsdag vilket innebär scoutdag.  Scouterna är stort i Thailand. Dock betyder inte scouting riktigt det samma här som det gör hemma i väst. Här knyts inga knopar och inte heller sovs det i tält. Här bär hela skolan scoutuniform och marscherar varje torsdag. Left, light, left, light skriks ut i högtalarna och alla skolans elever och thailärare marscherar runt på skolgården i rosa halsduk och basker på sne. Min co-ordination Mr Doo har även han scoutuniform. Jag har tjatat i veckor för att få ta ett kort på honom. Och nu äntligen! Jag fick emellertid muta honom med 20 baht.





Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha jag visste att du gillar scouterna egentligen! Det bor nog en liten knopknytande, kottplockande själ inne i dig iallafall! Det finns en ledig ledarplats till dig när du kommer hem ;-)

2008-09-06 @ 09:41:58
URL: http://pannkakstarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0